کار وزارت راه، ساخت مسکن نیست

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه کار وزارت راه و شهرسازی، ساخت مسکن نیست، عنوان کرد: ما از وزارت راه، انتظار ساختمان سازی و تولید مسکن نداریم.
رئیس مجلس

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مسکن بخش عمده‌ای از درآمدهای جامعه را به خود اختصاص داده است، گفت: در همه دیدارها با خانواده محرومین و نیازمند شاهدیم که آن ها دو مسئله اشتغال و مسکن را درخواست می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس یازدهم موضوع مسکن را به عنوان یک پیشران جدی در اولویت گذاشته است، اظهار داشت: مسکن هم در حوزه اشتغال و اقتصاد تاثیرگذار است و بیشترین کمک را در معیشت خانواده و افزایش قدرت خرید آن‌ها می‌کند.

قالیباف عنوان می‌کند: ما از وزارت راه و شهرسازی انتظار کار پیمانی، قراردادی، ساختمان سازی و نشستن به جای مردم و تولیدکنندگان مسکن نداریم و قانون جهش تولید مسکن نیز چنین چیزی را تکلیف نکرده است. این قانون حدود 5 بخش اصلی را مورد توجه قرار داده که باید اجرا شود.

مهندس ساختمانی

رئیس قوه مقننه با ذکر این نکته که مجلس اختیار کامل به صندوق ملی مسکن داده است، ابراز کرد: این در حالی است که هیچ زمان چنین قدرتی در حوزه مسکن به دولت داده نشده است.

مطلب پیشنهادی:  کدام بانک‌ها ملزم به پرداخت تسهیلات مسکن هستند؟

وی با اظهار به اینکه وظیفه وزارت راه و شهرسازی حمایت از نهادهای ساخت و ساز است، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید همه ظرفیت کشور را بسیج کند تا شاهد تحقق اهداف این قانون باشیم.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه سبک و روش ساخت مسکن همانند روش مسکن مهر یا ملی نیست، تصریح کرد: ما در قانون اولویت‌ها را مشخص کردیم، وزارتخانه نباید تصدی‌گری کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «احتکار مسکن ریشه کن می‌شود» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …