آغاز مالیات‌ستانی خانه‌های خالی از اول بهمن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز مالیات‌ستانی خانه‌های خالی از اول بهمن ۱۴۰۰ خبر داده است.
خانه های خالی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، محمود محمودزاده در خصوص مالیات ستانی از خانه های خالی اظهار کرد: اخیرا جلسه‌ای در رابطه با مباحثی که نیازمند هماهنگی بین دو مجموعه است با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور داشتیم.

وی ادامه داد: اطلاعاتی که تا امروز در رابطه با خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی داده شده شامل یک میلیون و 174 هزار واحد بوده است.

وی با بیان این‌ که اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی حقیقی و حقوقی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است، افزود: قرار شده در اولین فرصت بخش‌ واحدهای حقوقی را ظرف یکی دو روز مجددا برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنیم.

مالیات ستانی خانه های خالی

وی با اشاره به اطلاعات مذکور در ساختار MPLS (الکترونیکی) یا به‌ صورت دستی در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت، اضافه کرد:‌ تا 30 دی ماه 1400 قانون مهلت داده و از اول بهمن ماه وارد صدور قبض‌های مالیاتی خواهیم شد.

مطلب پیشنهادی:  نکات حقوقی برای نوشتن چک اجاره خانه

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: این هماهنگی صورت گرفته و همان اطلاعات مجددا ویرایش شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ دولت تمامی مالکان حقیقی و حقوقی باغ ویلاها و واحدهای مسکونی گران که ارزش ملک آنها ۱۰ میلیارد تومان و بالاتر است را مکلف‌ کرده تا قبل از پایان بهمن ۱۴۰۱ مالیات سالانه مربوطه را پرداخت کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «صحت پیامک ملک شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است، تایید شد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …