شرط عجیب دولت ترکیه برای اجازه فروش املاک ایرانیان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس تصمیم عجیب دولت ترکیه، ایرانی‌ها تنها با این شرط امکان فروش املاک خود در این کشور را دارند که خانه های خود را ۴۰ درصد زیر قیمت و به اتباع ترکیه بفروشند.
واحد مسکونی در ترکیه

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، به گفته ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در خصوص فروش املاک ترکیه توسط ایرانیان در این کشور توضیح داده است: بر اساس تصمیم دولت ترکیه، ایرانیانی که در این کشور ملک یا آپارتمان خریداری کرده‌اند حق فروش آن را ندارند، مگر آنکه بخواهند آن را به سازمانی که دولت ترکیه مشخص کرده است به فروش برسانند.

او در ادامه عنوان کرد: این سازمان، املاک ایرانی‌ها را با قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از ارزش روز آن به فروش می‌رساند.

در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی که در طی سال‌های گذشته اقدام به خرید ملک در ترکیه کرده‌اند، از وضعیت فعلی اقتصاد این کشور و کاهش ارزش لیر هراسان شده‌اند اما در کمال تعجب شاهد افزایش موج تبلیغات رسانه‌ای برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری در ترکیه هستیم.

فروش املاک ترکیه

قوانین، گریبان‌گیر خریداران مسکن در ترکیه

متأسفانه با افزایش خرید ملک در ترکیه و انباشت سرمایه زیاد در بازار املاک این کشور، بسیاری از آژانس‌های خرید مسکن در ایران و ترکیه از این فرصت استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران ایرانی می‌کنند. تخلف و دزدی در هنگام انتقال ارز به ترکیه، فروش‌ خانه‌های بدون سند به افراد و فروش یک خانه به چندین نفر، نمونه‌هایی از این کلاهبرداری است.

مطلب پیشنهادی:  بیش از 2500 هزار خانه در بافت فرسوده

همچنین معضل دیگر هموطنان برای خرید ملک در ترکیه مربوط به تغییر دائمی قوانین مالکیت و اقامت در این کشور است، قوانین ترکیه در آینده می‌تواند به گونه‌ای تغییر یابد که نفع خریداران خارجی ملک را در نظر نگیرد. از طرف دیگر ایران یکی از دو کشوری است که در لیست سیاه FATF قرار دارد.

ممکن است ترکیه برای خروج از فهرست خاکستری مقررات جدیدی برای سرمایه‌گذاران ایرانی در این کشور وضع کند یا ممکن است فروشندگان ملک در ترکیه از این پس قیمت املاک خود برای ایرانیان را افزایش دهند.

مطالعه بیشتر: مطلب «هنگام خرید آپارتمان در تهران به این نکات دقت کنید» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …