بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

0
6
زمان مطالعه: 17 دقیقه
در این مطلب از دلتامگ به بررسی قیمت خرید آپارتمان در محله های تهران پرداخته‌ایم.
خرید آپارتمان در تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خرید آپارتمان در تهران هستند. تهران 22 منطقه دارد که هر کدام موقعیت جغرافیایی و بافت خاص خود را دارد. محله‌ های تهران هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند؛ برای مثال بافت محله‌های شرقی تهران مانند نارمک همچنان سنتی و قدیمی هستند. محله‌های غربی تهران ساختار متفاوت و مدرنی دارند؛ بافت سنتی مغازه‌ها و فروشگاه‌های خیابانی جای خود را به هایپرها و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای داده‌اند و خیابان‌های این ناحیه از شهر بسیار عریض‌تر هستند. محله‌های منطقه شمالی این شهر شامل برج‌های لوکس، امکانات رفاهی بیشتر و آب و هوای مطبوع‌تر است.از محله های تهران، محله‌های جنوبی شهر با بافت سنتی و کوچه‌های باریک، شکل متفاوتی از ساختار شهری تهران را ارائه می‌دهند.

خرید آپارتمان در تهران

قیمت خرید آپارتمان در تهران

در مجموع، هنگام اجاره یا خرید آپارتمان در تهران باید بدانید که عوامل مختلفی در قیمت یک ملک تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال متریال به کار رفته در ساختمان، شمالی یا جنوبی بودن ملک، سهولت دسترسی به خیابان‌های اصلی، سن بنا و حتی ویو خانه.

در بین افراد مشتاق خرید آپارتمان در تهران، تقاضای بیشتری برای خرید آپارتمان در قیطریه، نیاوران، فرمانیه و ولنجک وجود دارد. در ادامه به بررسی قیمت و جزییات مفیدی از این محله های تهران که اعیان‌نشین و خوش آب و هوا هستند، می‌پردازیم.

خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در منطقه 1 تهران

منطقه 1 شهرداری تهران، شمال و بخش‌هایی از شمال شرقی این شهر را در برمی‌گیرد. این منطقه، از شمال به رشته‌کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه‌های شهید چمران، مدرس و صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

در بین محله های تهران، منطقه یک تهران از مرز شرقی شامل محله‌های سوهانک و ازگل است. از مرز شمالی شامل محله‌های دارآباد، گلاب دره و دربند است. از مرز غربی شامل محله‌های درکه و اوین است و از مرز جنوبی شامل محله‌های الهیه، شریعتی، چیذر و تجریش است.منطقه یک، یکی از بهترین منطقه ها برای خرید آپارتمان در تهران است.

در بین این مناطق خرید آپارتمان در اوین و خرید آپارتمان در تجریش تقاضای بیشتری دارد.

خرید آپارتمان در منطقه 1 تهران

خرید آپارتمان در نیاوران

وجود آپارتمان و برج‌های مدرن و شیک با معماری‌های لوکس و زیبا، محله نیاوران تهران را نسبت به سایر محله های تهران متمایز کرده است. از مهم‌ترین خیابان‌های این محله زیبا خیابان نیاوران (باهنر)، مژده، سه راه یاسر، بوکان و جهان شاهی هستند. نیاوران یکی از تاپ‌ترین مناطق برای خرید آپارتمان در تهران است.

بازه قیمت خرید آپارتمان در نیاوران از متری 200 تا 400 میلیون تومان متغیر است.

خرید آپارتمان در قیطریه

قیطریه یکی از سرسبزترین محله های تهران در منطقه 1 است؛  به همین دلیل افراد زیادی مشتاق خرید آپارتمان در محله قیطریه تهران هستند.

از بهترین و با اصالت‌ترین مناطق قیطریه باید به خیابان‌های بلوار اندرزگو، خیابان قیطریه، خیابان شریعتی، بلوار کاوه، بلوار صبا، خیابان چیذر و خیابان قلندری شمالی اشاره کنیم. بازه قیمت خرید آپارتمان در قیطریه از متری 119 میلیون تا 299 میلیون تومان متغیراست.

خرید آپارتمان در زعفرانیه

زعفرانیه یکی از گران‌قیمت‌ترین محله های تهران در منطقه یک است. از مهم‌ترین خیابان‌های محله زعفرانیه تهران، خیابان زعفرانیه، مقدس اردبیلی، خیابان الف، خیابان آصف و خیابان ماکویی پور هستند.

بازه قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه از متری 140 میلیون تا 400 میلیون تومان متغیر است.

این منطقه به مرکزیت خیابان فرمانیه، از شمال با نیاوران، از شرق با خیابان پاسداران و اقدسیه، از غرب با دزاشیب و از جنوب در بخشی با بزرگراه صدر و در بخش دیگر با چیذر و بلوار اندرزگو همسایه است. در محله فرمانیه تهران، خیابان فرمانیه، خیابان اصلی منطقه است؛ که از چهارراه فرمانیه در شرق آغاز شده و به چهارراه کامرانیه و بلوار اندرزگو در غرب می‌رسد.فرمانیه از بهترین محله های تهران است.

بازه قیمت خرید آپارتمان در فرمانیه از 125 تا 400 میلیون تومان متغیر است.

خرید آپارتمان در منطقه 2 تهران

منطقه 2 شهرداری تهران بخشی از شمال و قسمتی از غرب تهران را در بر می‌گیرد. این منطقه از شمال به رشته کوه البرز، از غرب به اتوبان اشرفی اصفهانی و جناح، از شرق به اتوبان چمران و از جنوب به خیابان آزادی محدود می‌شود.

منطقه دو تهران از مرز شرقی شامل محله‌های شهرک غرب و گیشا است. از مرز شمالی شامل محله‌های سعادت آباد، درکه و فرحزاد است. از مرز غربی شامل محله‌های، طرشت، ایوانک و صادقیه است و از مرز جنوبی شامل محله‌های شادمان، شهرآرا و شهرک آپادانا است.در بین محله های تهران در منطقه 2  خرید آپارتمان در شهرک غرب و سعادت آباد قیمت بیشتری دارند.

خرید آپارتمان در منطقه 2 تهران

خرید آپارتمان در سعادت آباد

محله سعادت آباد تهران یکی از لوکس‌ترین محله های تهران در شمال غربی واقع در منطقه 2 است. بافت شهری این محله نوساز و مدرن است و می‌توان گفت تقریبا ساختمان بیشتر از 20 سال ساخت در این منطقه وجود ندارد. سرو، بلوار پاکنژاد، بلوار شهرداری و بلوار فرحزادی، بیست و چهار متری وعلامه از خیابان‌های اصلی سعادت آباد به‌شمار می‌روند.

بازه قیمت خرید آپارتمان در سعادت آباد از متری 100 تا 260 میلیون تومان متغیر است.

خرید آپارتمان در گیشا

محله گیشا تهران یا کوی نصر یکی از قدیمی‌ترین و پر متقاضی‌ترین محله های تهران ، واقع در منطقه 2 است. بلوار اصلی گیشا به ۳۰ متری صلح مشهور ‌است. خیابان اصلی گیشا دارای خیابان‌های منظم زوج و فرد دارای شماره، با الگوبرداری از شماره‌گذاری خیابان‌های منهتن شهر نیویورک ایجاد شده‌ است؛ که در کل دارای ۴۱ خیابان زوج و فرد است. بازه قیمت خرید آپارتمان در گیشا از متری 120 تا 218 میلیون تومان متغیر است.

خرید آپارتمان در شهرک غرب

شهرک غرب یکی از مرفه‌نشین‌ترین محله های تهران در شمال‌غرب شهر است ؛ که در منطقه 2 شهرداری این شهر قرار گرفته ‌است.محله شهرک غرب تهران دارای 7 فاز مسکونی است و از شمال به سعادت آباد، از جنوب به بزرگراه همت، کوی گیشا، از غرب به رود فرحزاد و بوستان نهج البلاغه و از شرق به بزرگراه چمران  محدود می‌شود.برای خرید آپارتمان در تهران، اگر به دنبال یک منطقه خوش بافت و لاکچری هستید این منطقه بهترین است.

خیابان ایران زمین، بلوار دادمان، بلوار پاک نژاد، خیابان پیروزان، خیابان مهستان، گلستان، هرمزان، خوردین و ایوانک از مهم ترین خیابان‌های شهرک غرب هستند.

بازه قیمت خرید آپارتمان در شهرک غرب از متری 120 تا 350 میلیون تومان متغیر است.

خرید آپارتمان در منطقه 3 تهران

منطقه 3 تهران در شمال و شمال شرق شهر واقع شده است.این منطقه از شمال به بزرگراه شهید چمران، بزرگراه شهید مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به خیابان پاسداران و بخشی از خیابان شریعتی و از جنوب به بزرگراه شهید قاسم سلیمانی و بزرگراه شهید همت و از غرب به بزرگراه شهید چمران محدود می‌شود.

منطقه 3 تهران از شرق شامل محله‌های دروس، اختیاریه و قبا، از غرب شامل محله‌های ونک و سئول، از شمال شامل محله‌های زرگنده و امانیه و از جنوب شامل محله‌های زیبادشت است.

خرید آپارتمان در منطقه 3 تهران

خرید آپارتمان در جردن

محله جردن، در بین محله‌ های تهران محله‌ای محبوب و البته گران قیمت در منطقه 3 تهران است. جردن از شمال به الهیه، از جنوب به همت، از شرق به بزرگراه مدرس و از غرب به خیابان ولیعصر منتهی می‌شود. جردن از شمال به محله الهیه و از جنوب به آرژانتین می‌رسد. بهترین خیابان این محله خیابان جردن یا آفریقا یا همان نلسون ماندلا است. بلوار میرداماد و چهارراه جهان کودک نیز در این محله قرار دارند.

قیمت خرید آپارتمان در جردن از متری 100 تا 260 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در میرداماد

محله میرداماد تهران که خیابان میرداماد نیز نامیده می‌شود، یکی از معابر شریانی پایتخت و از بهترین محله های تهران است؛ که در محله داودیه و در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده‌است. بلوار میرداماد از سوی شرق به خیابان شریعتی و از سوی غرب به خیابان ولی‌عصر منتهی می‌شود.

راه‌های اصلی متقاطع با این خیابان عبارتند از بزرگراه آفریقا (جردن)، بزرگراه مدرس و خیابان مصدق . بلوار میرداماد در بخش شرقی خود از میدانی به نام میدان مادر (محسنی) می‌گذرد. در تقاطع بزرگراه مدرس و بلوار میرداماد بخشی از این خیابان از پلی روگذر به نام پل میرداماد می‌گذرد.

قیمت خرید آپارتمان در میرداماد از متری 100 تا 230 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در ظفر

محله ظفر تهران یکی از معروف ترین محله های تهران در منطقه ۳ شهرداری  واقع شده، از شرق به خیابان شریعتی، از شمال به زرگنده و قلهک، از غرب به خیابان ولیعصر و از جنوب به داودیه و میرداماد محدود می‌شود. این محله با محوریت خیابانی با همین نام از خیابان شریعتی شروع می‌شود و به خیابان ولیعصر ختم می‌شود. بزرگراه مدرس این خیابان و محله را به دو قسمت تقسیم می‌کند. این محله نیز جزو محلات گران‌قیمت منطقه ۳ است.

قیمت خرید آپارتمان در ظفر از متری 90 تا 200 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در دروس

محله دروس تهران از محله‌های قدیمی و اعیان نشین شهر تهران واقع در شهرستان شمیرانات است. این محله در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده‌است. مرز جنوبی این منطقه بلوار شهرزاد (شیدائی) و مرز شمالی آن کمی بالاتر از خیابان دولت (کلاهدوز) می‌باشد. دروس از شرق به خیابان پاسداران و از غرب به خیابان شریعتی (جاده شمیران) منتهی می‌شود.

قیمت خرید آپارتمان در دروس از متری 100 تا 350 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در دولت

محله دولت تهران،خیابانی در محله‌های قلهک و دروس در شمال تهران و منطقه ۳ است. این خیابان که جهت شرقی-غربی دارد از خیابان پاسداران در سمت شرق شروع و تا خیابان شریعتی در سمت غرب امتداد می‌یابد. این خیابان به عنوان یکی از خیابانهای اصلی و پرتردد شمال تهران در برخی از ساعات شبانه روز دارای حجم ترافیکی بالایی است.

این خیابان از چهارراه پاسداران در شرق آغاز می‌شود، در طول مسیر به ترتیب از چهارراه دلبخواه (اختیاریه)، چهارراه دیباجی، چهارراه قنات، بلوار کاوه و سه‌راه نشاط عبور کرده و در غرب به خیابان شریعتی منتهی می‌شود.

قیمت خرید آپارتمان در دولت از متری 130 تا 190 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در ونک

محله ونک یکی از محله های تهران که در شمال شهر پایتخت واقع شده و در تقسیمات شهرداری، در منطقه ۳ تهران جای می‌گیرد. محله ونک از شمال به بزرگراه نیایش، از شرق به خیابان آفریقا (جردن)، از غرب به بزرگراه کردستان و از جنوب به بزرگراه همت منتهی می‌شود.

قیمت خرید آپارتمان در ونک از متری 90 تا 190 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در شیخ بهایی

محله شیخ بهایی، جزو یکی از مناطق قدیمی در منطقه 3 شهرداری تهران است که به دو بخش شیخ بهایی شمالی و شیخ بهایی جنوبی تقسیم می‌شود. محله شیخ بهایی شمالی از محله ونک عبور می‌کند و به معابر مهمی مانند سئول، اوستا و همچنین ده ونک متصل می‌شود.از مهم‌ترین خیابان‌های این محله می‌توان به خیابان آفریقا، خیابان ملاصدرا و خیابان ونک اشاره کرد که دسترسی مردم را به سایر مناطق راحت‌تر کرده است.

قیمت خرید آپارتمان در شیخ بهایی از متری 90 تا 250 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در پاسداران

محله پاسداران تهران که جهت شمالی-جنوبی دارد، مرز میان منطقه‌های ۳ و ۴ شهرداری تهران است. شمال آن در منطقه ۱ شهرداری تهران قرار گرفته‌است. خیابان پاسداران در جنوب بزرگراه همت، از خیابان شریعتی در تقاطعی موسوم به «سه‌راه ضرابخانه» آغاز شده، در میانه راه به «سه‌راه اختیاریه» و «چهارراه پاسداران» (تقاطع خیابان دولت) رسیده و سپس با گذر از میدان نوبنیاد و پل پاسداران، به منطقه ۱ شهرداری تهران وارد می‌شود. پس از عبور از «چهارراه فرمانیه»، سه‌راه اقدسیه و بوستان نیاوران، در شمالی‌ترین قسمت خود به میدان نیاوران منتهی می‌شود.

قیمت خرید آپارتمان در پاسداران از متری 112 تا 300 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در ملاصدرا

محله ملاصدرا یکی از بهترین محلات تهران است که در منطقه 2 واقع شده و یکی از بهترین محلات است که در آن انواع و اقسام مراکز تجاری و خرید وجود دارد.از جمله خیابان‌های مهم ملاصدرا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

خیابان شیراز شمالی، خیابان ملاصدرا، خیابان شاد، خیابان شیخ بهایی، خیابان پردیس شرقی، خیابان شیرازی، خیابان گلشن، خیابان خوارزمی، خیابان شیراز جنوبی، خیابان حاضری، خیابان لادن، خیابان حکیم اعظم، خیابان معصومی، خیابان گرمسار، خیابان سامان، خیابان سهیل، خیابان اتحاد و خیابان برزيل غربي.

قیمت خرید آپارتمان در ملاصدرا از متری 100 تا 280 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در دیباجی جنوبی

دیباجی‌ یکی از خیابان‌های شمالی شهر بین قلهک و اختیاریه که توسط بزرگراه صدر به دو قسمت‌ محله دیباجی جنوبی و شمالی تقسیم می‌شود.در غرب این خیابان، قیطریه و در شرق آن خیابان اختیاریه قرار دارد. دیباجی‌جنوبی با آب و هوای نسبتا خوب و کوچه‌های آرام از مناطق قدیمی تهران محسوب شده و در برخی خیابان‌ها و کوچه‌های آن بافت بومی هم دیده می‌شود.

قیمت خرید آپارتمان در دیباجی جنوبی از متری 98 تا 230 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در اختیاریه

محله اختیاریه در منطقه ۳ تهران قرار دارد و از شمال با بزرگراه صدر و محله فرمانیه، از جنوب به خیابان دولت و محله احتشامیه و دروس، از غرب به بلوار کاوه و محله درب دوم و از محدوده شرقی به خیابان پاسداران منتهی می‌شود.

قیمت خرید آپارتمان در اختیاریه از متری 80 تا 250 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در سئول

محله سئول، خیابانی در شمال شهر تهران است که از پایان بزرگراه یادگار امام در نزدیکی منطقه اوین آغاز و تا میدان شیخ بهایی ادامه پیدا می‌کند.بزرگراه های چمران و یادگار امام در شمال این خیابان و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی از وسط این خیابان گذر کرده و در جنوب به خیابان شیخ بهایی و خیابان رشید یاسمی منتهی می شود.

قیمت خرید آپارتمان در سئول از متری 105 تا 210 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در قلهک

 محله قُلْهَک در شمال تهران واقع در شهرستان شمیرانات است. این محله از شرق به محله دروس، از غرب به رودخانه قلهک، از شمال به باغ سفارت بریتانیا و از جنوب با خیابان پورمشکانی و خیابان ظفر (دستگردی) هم‌مرز است.

قیمت خرید آپارتمان در قلهک از متری 80 تا 250 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در شیراز شمالی

محله شیراز شمالی در همجواری محله ونک و ملاصدرا قرار دارد. این امر باعث شده تا این محله بهترین دسترسی را داشته باشد. وجود بزرگراه همت و بزرگراه چمران نوعی مزیت برای این منطقه محسوب می شود؛ چرا که جابجایی آسان را برای ساکنین منطقه به همراه دارد. از دیگر مزایای محله شیراز شمالی نزدیک بودن آن به ایستگاه های مترو مانند ایستگاه حقانی و ایستگاه مترو در میدان جهاد در این منطقه است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین نقاط شهر پردیس برای خرید آپارتمان

قیمت خرید آپارتمان در شیراز شمالی از متری 100 تا 280 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در منطقه 4 تهران

منطقه 4 تهران در شرق این شهر قرار دارد؛ که قسمتی از شمال شرق تهران را نیز در برمی‌گیرد. دسترسی سریع بخش شرقی منطقه به مناطق گردشگری متعدد همچون دره‌های سد لار، لتیان و دره‌های سرسبز فشم، اوشان، میگون و مناطق ورزشی تفریحی دربندسر، شمشک و آبعلی، آن را از دیگر مناطق تهران متمایز می‌کند.

منطقه 4 تهران از شرق شامل محله‌های حکیمیه و شهرک والفجر، از غرب شامل محله‌های هروی و حسین آباد (پاسداران)، از شمال شامل محله‌های استخر، شهرک امید و لویزان، از جنوب شامل محله‌های تهرانپارس، کوهک و شمس آباد است.

خرید آپارتمان در منطقه 4 تهران

خرید آپارتمان در هروی

محله هروی تهران یکی از محله‌های سرسبز و سنتی واقع در منطقه 4 در شمال شرق تهران است؛ که با بافت قدیمی و باصفای خود در حاشیه بزرگراه صیاد شیرازی قرار دارد. این محله خوش آب و هوا در مجاورت محله هایی از جمله ازگل، پاسداران ، اراج، مجیدیه، سید خندان و شیان قرار دارد.

قیمت خرید آپارتمان در هروی از متری 100 تا 200 میلیون تومان است.

محله شمس آباد تهران در شمال شرقی و در منطقه 4 قرار گرفته است. این محله از شمال به بزرگراه زین‌الدین، از جنوب به بزرگراه رسالت، از شرق به بزرگراه امام علی و از غرب به خیابان استاد حسن بنا محدود می‌شود. شمس آباد در مجاورت محله هایی از جمله، مبارک آباد، حسین آباد، مجیدیه، کوهک و کاظم آباد قرار دارد.

قیمت خرید آپارتمان در شمس آباد از متری 87 تا 150 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در پاسداران

محله پاسداران تهران از جنوب در خیابان شریعتی، واقع در تقاطعی با نام سه‌راه ضرابخانه است. در مسیر این خیابان سه راه اختیاریه و چهارراه پاسداران قرار دارد و از شمال به منطقه 1 شهرداری تهران یا میدان نوبنیاد می‌رسد.

محله هایی که درمجاورت پاسداران قرار دارند عبارت اند از: حسین آباد، اختیاریه، مهران، دروس، فرمانیه، اراج، کاظم آباد، قبا، کوی نوبنیاد.

قیمت خرید آپارتمان در پاسداران از متری 110 تا 250 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در تهرانپارس

محله تهرانپارس نام منطقه ای در شمال شرق شهر تهران است. در محدوده منطقه ۴ شهرداری تهران و نیز منطقه ۸ شهرداری تهران واقع شده‌ است. این محله از سه طرف به پارک ملی خجیر، بوستان‌های جنگلی سرخه حصار، بوستان پلیس ، یاس فاطمی و لویزان، محدود شده است. این محله خود شامل دو قسمت تهران‌پارس شرقی و تهران‌پارس‌ غربی است. برای خرید آپارتمان در تهران بهتر است بدانید یکی از پرتقاضاترین مناطق، تهرانپارس است.

تهران‌پارس غربی از غرب به بزرگراه شهید باقری، از شرق به بلوار شاهد (پروین)، از جنوب به خیابان دماوند و از شمال به بزرگراه شهید زین‌الدین محدود می‌شود. تهران‌پارس شرقی از شرق به خیابان‌های ۱۳۹ و بخشی از خیابان شهید شفیعی مکرم، از غرب به بلوار پروین (شاهد)، از جنوب به خیابان طالقانی و از شمال به بزرگراه شهید زین الدین محدود می‌شود.

قیمت خرید آپارتمان در تهران پارس غربی کمی بیشتر از قیمت خرید آپارتمان در تهران پارس شرقی است؛ و به طور میانگین در دو محله قیمت از متری 80 تا 150 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در ساقدوش

محله ساقدوش تهران در منطقه 4 شهرداری تهران و در نزدیکی پاسداران قرار دارد. خیابان های بوستان، گلستان، جعفری، توحیدی، بنی فاطمه، شاهین، گلگون، یاس، وحدت و فرید برخی از کوچه ها و خیابان های این منطقه‌اند.

قیمت خرید آپارتمان در ساقدوش از متری 105 تا 170 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در مجیدیه شمالی

محله مجیدیه شمالی در منطقه ۴ شهر تهران قرار گرفته است. این محله از شمال با خیابان استاد حسن بنا و بزرگراه زین الدین، از شرق با خیابان سهیل، خیابان استاد حسن بنا شمالی، خیابان میرزا علی، میدان ملت، خیابان قلیچ خانی و خیابان برادران ابو الحسنی، از جنوب با خیابان استاد حسن بنا جنوبی و از غرب با بزرگراه سردار سلیمانی و بزرگراه صیاد شیرازی محدود شده است.

قیمت خرید آپارتمان در مجیدیه شمالی از متری 80 تا 110 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در خواجه عبدالله

محله خواجه عبدالله انصاری در منطقه 4 تهران قرار گرفته و از محله های سید خندان، مهران، کاظم آباد و بنی هاشم تشکیل‌شده‌است. یکی از بهترین محله های شمال شرقی تهران با دسترسی عالی است. این محله نزدیک خیابان پاسداران، استاد حسن بنا شمالی و خسرو آبادی قرار گرفته است.

قیمت خرید آپارتمان در خواجه عبداالله از متری 60 تا 170 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در منطقه 5 تهران

منطقه ۵ شهرداری تهران غرب و شمال غرب تهران را در برمی‌گیرد. این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و محمد علی جناح و از غرب به استادیوم آزادی محدود می‌شود.

این منطقه از شرق شامل محله‌های صادقیه و مهرآباد، از غرب شامل محله‌های دهکده المپیک و زیبادشت، از جنوب شامل اکباتان و فردوس و از شمال شامل فرحزاد، حصارک و شهرک نفت است.

خرید آپارتمان در منطقه 5 تهران

خرید آپارتمان در بلوار فردوس

محله بلوار فردوس تهران منطقه‌ای شلوغ و پُر رفت‌و‌آمد در غرب این شهر است. این بلوار در تقسیم‌بندی شهرداری تهران در منطقه ۵ پایتخت قرار گرفته است. این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه خود و دسترسی مطلوب به معابر بزرگ تهران، منطقه پرطرفداری است.فردوس یکی از پر طرفدارترین مناطق برای خرید آپارتمان در تهران است.

این منطقه از مرز بزرگراه ستاری شامل دو قسمت شرقی و غربی می‌شود. به شکلی که محله فردوس غربی از جنوب به اتوبان تهران-کرج، از شمال به بزرگراه جعفری، از غرب به کوی ارم و از شرق به بزرگراه ستاری منتهی می‌شود.

قیمت خرید آپارتمان در بلوارفردوس از 80 تا 140 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در پونک

محله پونک تهران یکی از گران قیمت‌ترین محله های تهران در شمال غربی و واقع در منطقه 2 و 5 است. این محله از قسمت شمالی به بزرگراه نیایش، از سمت غرب به اتوبان اشرفی اصفهانی، از قسمت شرقی به اتوبان یادگار امام و از قسمت جنوبی نیز به اتوبان همت محدود است.

قیمت خرید آپارتمان در پونک از 85 تا 170 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در سازمان برنامه

محله سازمان برنامه در منطقه 5 شهر تهران قرار دارد. این محله توسط بلوار فردوس غربی به دو منطقه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.برای خرید اپارتمان در تهران، این محله از شمال غرب تهران طرفدار زیادی دارد.

خرید آپارتمان در سازمان برنامه شمالی

محله سازمان برنامه شمالی در منطقه ۵ شهر تهران قرار گرفته است. این منطقه از شمال با بزرگراه آیت الله کاشانی و خیابان جنت آباد جنوبی، از جنوب با بلوار شقایق مرکزی، بزرگراه علامه جعفری و خیابان سازمان برنامه مرکزی و از غرب با بزرگراه باکری محدود شده است. در بین محله های تهران سازمان برنامه تقاضای بیشتری دارد.

قیمت خرید آپارتمان در سازمان برنامه شمالی از 70 تا 120 میلیون تومان است.

محله سازمان برنامه جنوبی در منطقه ۵ شهر تهران قرار گرفته است. این منطقه از شمال به بزرگراه علامه جعفری و خیابان سازمان برنامه شمالی، از شرق به بلوار شقایق مرکزی و بلوار شقایق شمالی، از جنوب به بلوار شقایق و از غرب به بزرگراه باکری محدود شده است.در میان محله های تهران این محله یکی از پرطرفدار ترین مناطق است.

قیمت خرید آپارتمان در سازمان برنامه جنوبی از متری 70 تا 120 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در منطقه 6 تهران

منطقه ۶ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است. این منطقه از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه چمران از شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و همچنین از جنوب به خیابان انقلاب محدود می‌شود. این منطقه در قسمت شمالی حوزه مرکزی شهر قرار گرفته‌است. منطقه شش به لحاظ موقعیت جغرافیایی از سمت شمال به منطقه سه از شرق به منطقه هفت از جنوب به مناطق منطقه ده، منطقه یازده، منطقه دوازده و از غرب به منطقه دو محدود می‌شود. این منطقه از سمت غرب، شرق شمال با سه بزرگراه اصلی تهران یعنی چمران، مدرس، همت و از جنوب به بزرگترین محور شرقی غربی شهر یعنی خیابان انقلاب محدود شده‌است.

از مهمترین محله‌های واقع در این منطقه می‌توان به محله‌های جهاد، جمالزاده، سنایی، وصال، امیرآباد، یوسف آباد، بهجت آباد اشاره کرد.

خرید آپارتمان در منطقه منطقه 6 تهران

خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران

منطقه ۲۲ شهرداری تهران در شمال غرب تهران قرار دارد.  منطقه ۲۲ شهرداری تهران در قسمت شمال غربی شهر تهران و در پایین دست حوضه آبریز رودخانه کن و وردریج قرار دارد. این منطقه از شمال به کوهستان البرز مرکزی، از شرق به حریم رودخانه کن، از جنوب با آزادراه تهران_ کرج و در غرب به محدوده جنگل‌های وردآورد محدود می‌شود. منطقه بیست و دو با مناطق پنج و بیست و یک شهرداری تهران همجوار است. منطقه ۲۲ دارای 6 ناحیه، ۱۲ محله و ۲۸ شهرک با ۵۸۸۱ هکتار وسعت است.برای خرید آپارتمان در تهران با قیمتی مناسب این منطقه بهترین سرمایه گزاری حساب می‌شود.

منطقه 22 تهران از مرز شرقی شامل محله‌ شهرک صدرا و دهکده المپیک است. از مرز غربی شامل محله وردآورد شمالی است. از جنوب شامل محله‌های پیکان‌شهر و آزادشهر است. از شمال شامل محله‌های شهرک شهید باقری و شهرک چیتگر است. در بین محله های تهران، برای خرید آپارتمان در تهران، با قیمت مناسب یا به منظور سرمایه گزاری این منطقه بهترین گزینه است.

خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران

خرید آپارتمان در چیتگر

محله چیتگر تهران یکی از بزرگترین محله‌های شمال غربی و واقع در منطقه 22 تهران است. این محله به دلیل نزدیکی به دریاچه چیتگر و پارک جنگلی، آب و هوایی مطبوع و تمیز‌تر از تهران دارد. چیتگر دارای دو قسمت شمالی و جنوبی است. در میان محله های تهران، چیتگر منطقه وسیعی است که شهرک‌های زیادی را در خود جاداده. برای خرید آپارتمان در تهران، چیتگر یکی از بهترین مناطق زندگی با قیمتی مناسب است. مهم‌ترین شهرک‌های چیتگر: شهرک راه آهن، شهرک گلستان و شهرک کوهک هستند.

قیمت خرید آپارتمان در چیتگر از متری 8 تا 81 میلیون تومان متغیر است.

خرید آپارتمان در شهرک راه آهن (گلستان)

محله شهرک راه‌ آهن تهران یکی از مناطق شمال غربی و واقع در منطقه 22 شهرداری تهران است. این محله از شمال به ارتفاعات البرز و بزرگراه شهید خرازی، از غرب به مجتمع ایران مال و دریاچه چیتگر و از جنوب به پارک جنگلی چیتگر محدود می‌شود.در بین محله های تهران تقاضای خرید آپارتمان در شهرک گلستان با توجه به دسترسی عالی به خدمات رفاهی رو به افزایش است.

بلوار امیرکبیر، بلوار گلها، بلوار کاج، بلوار کاشان، بلوار جدی اردبیلی، بلوار علامه قزوینی، بلوار صدف، بلوار موج و بلوار میعاد اصلی‌ترین خیابان‌های شهرک راه آهن و بیشتر دارای کاربری تجاری-اداری و تفریحی هستند.

قیمت خرید آپارتمان در شهرک راه آهن از متری 9 تا 120 میلیون تومان متغیر است.

خرید آپارتمان در هوانیروز تهران

خیابان یا محله هوانیروز تهران در منطقه 22 قرار دارد و از محله‌های شهرک گلستان (راه آهن)، شهرک صدرا و دریاچه عبور می‌کند. این محله به دلیل مجاورت با شهرک راه آهن و شهرک‌های دیگر منطقه 22 از امکانات تفریحی–رفاهی  و دسترسی خوبی برخوردار و جز بهترین محله های تهران در منطقه 22 است.

قیمت خرید آپارتمان در هوانیروز از متری 13 تا 112 میلیون تومان متغیر است.

خرید آپارتمان در کوهک

بلوار یا محله کوهک تهران، بلواری در چیتگر واقع در منطقه 22 تهران است. محله‌ی کوهک به دلیل نزدیکی و دسترسی آسان به پارک جنگلی چیتگر از نظر آب و هوایی جزو بهترین محله های تهران به خصوص شهرک گلستان به حساب می‌آید. محله‌ی کوهک در مجاورت بزرگراه‌های تهران و در گوشه شمال غربی واقع است.

قیمت خرید آپارتمان در کوهک از متری 10 تا 90 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در شهرک شهید خرازی

شهرک شهید خرازی تهران یکی از محله های تهران در منطقه 22 است؛ که به دلیل موقعیت جغرافیایی آن از آب‌ و هوای خوبی برخوردار است. این محله از سمت غرب به شهرک الهیه غرب، از شمال به شهرک دانشگاه شریف و بلوار اردستانی، از جنوب به شهرک نگین غرب و از شرق به شهرک چیتگر و دریاچه چیتگر محدود می‌شود.

قیمت خرید آپارتمان در شهرک شهید خرازی از متری 28 تا 250 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در دهکده المپیک

شهرک دهکده المپیک، واقع در منطقه 22، با نام محله دهکده المپیک تهران نیز شناخته می‌شود. در بین محله های تهران، این محله بین بزرگراه همت و آزاد راه تهران-شمال قرار دارد. از خیابان‌های مهم دهکده المپیک می‌توان به خیابان ورزش شرقی، خیابان ورزش غربی، بلوار دهکده المپیک و بلوار زیبادشت اشاره کرد.برای خرید آپارتمان در تهران ، دهکده المپیک یک محله قدیمی و خوش بافت است.

قیمت خرید آپارتمان در دهکده المپیک از متری 25 تا 135 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در آبشار

محله آبشار تهران در محدوده‌ی جنوب شرقی شهر تهران واقع است. این محله در بین محله های تهران در منطقه 22 قرار دارد. محله آبشار از محله های تهران، از شمال با خیابان ایران، از شرق با خیابان هفده شهریور و خیابان گوته، از جنوب با بزرگراه محلاتی، خیابان ادیب الممالک و خیابان پانزده خرداد محدود شده است.

قیمت خرید آپارتمان در آبشار از متری 20 تا 100 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در زیبادشت

محله زیبادشت تهران یکی از محله های تهران در منطقه 22 است. این محله به دو قسمت زیبادشت بالا و زیبادشت پایین تقسیم شده است. از شرق به بزرگراه همت، از جنوب به میدان المپیک و بلوار صدرا و از غرب به بزرگراه آزادگان محدود شده است.

قیمت خرید آپارتمان در زیبادشت از متری 38 تا 200 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در تهرانسر

محله تهرانسر از بین محله های تهران در منطقه21  قرار دارد.این منطقه از شمال به بزرگراه شهید لشکری و شهرک آزادی، از جنوب به بزرگراه فتح، از شرق به فرودگاه مهرآباد و شهرک آسمان، از غرب به بزرگراه مهدوی کنی وشهرک استقلال و دریا محدود می‌شود.

قیمت خرید آپارتمان در تهرانسر از متری 28 تا 80 میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معرفی محله ها

همچنین بخوانید

محله شیراز تهران را بیشتر بشناسید

ساکنان خیابان شیراز جنوبی جزو سکنه قدیمی این خیابان هستند که با وجود تغییر کاربری این نقطه…