از امروز نام نویسی مجردهای متقاضی مسکن حمایتی آغاز شد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس آخرین توضیحات وزارت راه و شهرسازی مبلغ اقساط ماهیانه طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار کم‌درآمد در مناطق مختلف کشور را بین ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
نام نویسی مجردهای متقاضی مسکن

به گزارش دلتا مگ، از امروز نام نویسی مجردهای متقاضی مسکن حمایتی آغاز می‌شود و به جز این نیز مهلت ثبت‌نام معلولان و مددجویان برای مسکن حمایتی تمدید شده است.

ثبت‌نام عمومی برای مسکن حمایتی ۱۵ دی ماه بسته شد و حالا بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی از امروز فرآیند ثبت‌نام مجردها آغاز می‌شود.

پیش از این قرار بود مردان مجرد بالای ۲۵ سال اجازه ثبت‌نام برای مسکن حمایتی را داشته باشند اما شرط سنی وزارت راه و شهرسازی اصلاح شد و حالا مجردان بالای ۲۳ سال امکان ثبت‌نام برای مسکن حمایتی دارند.

این دسته از متقاضیان نهضت ملی مسکن می‌توانند تا ۳۰ دی ماه برای ثبت‌نام اقدام کنند و برای نام نویسی می‌توانند به نشانی https://saman.mrud.ir/  مراجعه و با وارد کرد کد ملی و شماره موبایل خود ثبت نام کنند.

احتمالا برخی از افراد با گوشی‌های آیفون وارد لینک ثبت‌نام مسکن حمایتی می‌شوند و از آنجا که سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن گوشی‌های آیفون را پشتیبانی نمی‌کند، این افراد در فرآیند ثبت‌نام دچار اختلال شده‌اند و احتمال دیگر اینکه متقاضیان مسکن حمایتی از مرورگر اینترنتی مناسب استفاده نمی‌کنند.

سایت ثبت‌نام مسکن حمایتی فقط از گوشی‌های اندروید پشتیبانی می‌کند و شیوه بهتر ثبت‌نام این است که افراد با رایانه‌های شخصی وارد سایت ثبت‌نام شوند.

برای افرادی که با رایانه شخصی یا لپ‌تاپ وارد سایت می‌شوند، باید از نسخه ۵۱ به بعد مرورگر موزیلا فایرفاکس و یا نسخه ۵۱ به بعد مرورگر کروم استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  تمدید زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان آذر ۱۴۰۰

میزان پیش‌پرداخت و اقساط وام مسکن حمایتی 

میزان پیش‌پرداخت و اقساط وام مسکن حمایتی 

در تهران برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۹ درصد برای دهک‌های۴ و ۵، مبلغ اقساط بدون سود دوران مشارکت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین رقم اقساط با نرخ سود ۵ درصد برای دهک‌های اول تا سوم نیز بدون سود دوران مشارکت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

بسته حمایتی نرخ سود به گروههای کم درآمد رقم اقساط را کاهش داده و پرداخت آن را برای خانوار توان‌پذیر می‌کند.

از سوی دیگر نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن برای دیگر اقشار جامعه ۱۸ درصد تعیین شده است. بر این اساس در تهران برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی، مبلغ اقساط ماهانه بدون سود دوران مشارکت ۷میلیون تومان است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «معاملات ماهانه مسکن به مرز ۱۰ هزار فقره در ماه رسید» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …