هر آنچه باید درباره خرید خانه در تهران بدانید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دسترسی به امکانات، شغل، رفاه، مراکز تفریحی و ... باعث شده بسیاری از مردم به امید زندگی بهتر روانه پایتخت شوند و سکونت در این کلانشهر را برای آینده خود انتخاب کنند.
وام مسکن زوجین

به گزارش دلتا مگ، اما همانطور که همه می‌دانند خرید خانه در تهران نیازمند نقدینگی بالایی است. بر اساس آخرین اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در تهران (آذرماه 1400) از متری 32 میلیون تومان فراتر رفته است.

قیمت مسکن در مناطقی همچون 1 تا 8 از متری 70 میلیون تومان فراتر رفته و حتی تا 120 میلیون تومان رسیده است. البته ذکر این نکته ضروری است که قیمت ملک در هر منطقه‌ای متناسب با نوع ساخت، موقعیت قرارگیری، امکانات واحد مسکونی، دسترسی به امکانات، نظر فروشنده و غیره متغیر است.

اما با این وجود، همچنان امکان خرید خانه در تهران با متری زیر 30 میلیون تومان در برخی از مناطق (12 تا 22) امکان‌پذیر است.

البته افزایش قیمت مسکن باعث شده مردم برای خرید خانه در تهران به سمت واحدهای مسکونی کم متراژ و با امکانات کمتر بروند؛ از سمت دیگر اغلب مردم به دلیل نقدینگی محدود، بیشتر متقاضی خرید خانه در محله‌های میانی و جنوبی تهران که ساخت و ساز واحدهای کوچک متراژ در آن بیشتر است، هستند.

مطلب پیشنهادی:  مالیات خانه‌های خالی اشخاص حقوقی مشخص شد

خرید خانه در تهران

محله‌هایی همچون جی، سبلان، سلسبیل، نواب، فلاح، افسریه، مسعودیه، خاوران، بریانک و غیره جزو محله های به شمار می روند که قیمت مسکن در آن بین 20 تا 30 میلیون تومان است؛ از همین رو می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی که بودجه محدودی برای خرید آپارتمان در تهران دارند، باشد.

اگر به دنبال خرید خانه در تهران هستید، شما می‌توانید با مراجعه به سایت ملکی دلتا با هر میزان بودجه خانه ایده آل خود را در کوتاه ترین زمان ممکن پیدا کنید؛ حتی در صورت نیاز به ملک خاص با ثبت درخواست خرید یا اجاره ملک در سایت، مشاوران و آژانس های عضو سایت دلتا به شما را یاری خواهند رساند.

مطالعه بیشتر: مطلب «نگاهی به وضعیت قیمت مسکن در میرداماد» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …