معاملات ماهانه مسکن به مرز ۱۰ هزار فقره در ماه رسید

3
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بازار مسکن در روزهای اخیر هم با افزایش عرضه و هم با افزایش تقاضای خرید موثر روبه‌رو شده است.
معاملات ماهانه مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، معاملات ماهانه مسکن در آذرماه سالجاری افزایش پیدا کرده به نحوی که خود را به مرز ۱۰ هزار فقره نزدیک شد. همین امر انگیزه فروشنده‌ها را برای حضور پررنگ در بازار مسکن افزایش داده است. اما این در شرایطی است که اغلب خریداران مسکن خود به نوعی فروشنده بوده و قصد تبدیل به احسن دارند.

بازار مسکن در روزهای اخیر هم با افزایش عرضه و هم با افزایش تقاضای خرید روبه‌رو شده است و متقاضیان مسکن برای خرید مطلوب دست به جست‌وجوی میدانی زده‌‌اند و اغلب با هماهنگی واسطه‌ها در یک روز چند قرار بازدید تنظیم می‌کنند.

در روزهای اخیر و در جریان معاملات ماهانه مسکن، مراجعه به واسطه‌های ملکی برای خرید آپارتمان افزایش یافته و این افزایش در محله‌های میانی شهر به مراتب محسوس‌‌تر از محله‌های لوکس بوده است.

از سوی دیگر تعداد خانه اولی‌‌های حاضر در بازار مسکن که به واسطه‌‌ وام ۴۰۰ میلیونی اوراق قصد خانه‌‌دار شدن دارند بسیار اندک است و در مقابل اغلب خریداران خود به نوعی فروشنده بوده و قصد تبدیل به احسن دارند.

مطلب پیشنهادی:  اعلام آمادگی اصناف برای تحقق طرح بزرگ مسکن

 به همان نسبت که فایل‌‌های فروش در بازار افزایش می‌‌یابد، تقاضای خرید نیز افزایش پیدا کند.

به نظر می‌‌رسد در آستانه فرارسیدن ایام شب عید، دمای معاملات مسکن نیز به تدریج در حال افزایش است و این افزایش بیش از هر چیز مدیون حضور پررنگ متقاضیان تبدیل به احسن در بازار مسکن است.

برخی با این تصور که می‌توانند در بازه حدود دو ماهه، خریدهای ملکی خود را با قیمت بالاتر به مصرف‌‌کنندگان بفروشند و به این ترتیب از نوسان احتمالی قیمت مسکن کسب سود کنند نیز وارد بازار شده‌‌اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «10 سال زمان، برای احیای بافت‌های فرسوده تهران» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

3 دیدگاه

  1. صادق

    19 دی 1400 در 9:51 ب.ظ

    هی صحبت از افزایش معاملات مسکن میکنند این در حالی است که برای هر ده هزار خانه فقط یک مشتری وجود دارد باید یادآور شوم که تعداد خانه‌های موجود در کشور حدود سی و سه میلیون واحد است و تعداد خانوارهای ایرانی حدود بیست و سه میلیون خانوار است که تعداد خانه ده میلیون واحد بیشتر از تعداد خانوارها می باشد و اگر تا ده سال دیگر حتی یک واحد خانه هم ساخته نشود باز همچنان تعداد خانه بیشتر از خانوارها خواهد بود

    پاسخ

    • گلریز مرادیانی

      20 دی 1400 در 10:41 ق.ظ

      سلام
      ممنون از شما

      پاسخ

    • گلریز مرادیانی

      26 دی 1400 در 8:05 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …