دی و بهمن؛ فصل رونق اجاره‌نشینی مجردها در اصفهان

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی‌ها نشان می‌دهد در دی و بهمن ماه 1400 به مانند سال‌های گذشته عرضه آپارتمان مجردی در اصفهان افزایش پیدا کرد.
آپارتمان مجردی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، با فرا رسیدن دی و بهمن، عرضه آپارتمان اجاره‌ای به مجردها به دلیل اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها برای ترم نــیـم‌ســال دوم، افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که پس از شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها تقاضا برای این املاک مجردی کاهش چشمگیری داشت.

با شروع فصل اجاره نشینی مجردها در اصفهان، اغلب این افراد به دنبال یافتن واحدهای مسکونی نقلی و کم متراژ هستند.

اجاره‌نشینی به سبک مجردی

60 متر، 70 متر و 80 مترمربع متراژ مــعمــول آپارتــمــان‌هـــای اجاره‌ای در اصفهان برای مجردهاست. این آپارتمان‌ها تک‌خوابه هستند و سوییت‌های 30، 40 و 50 مترمربعی نیز در کنار این آپارتمان‌های نقلی قرار می‌گیرند.

آپارتمان‌های مجردی کمتر رهن کامل می‌شوند؛ با‌ وجود این تعدادی از آن‌ها با بودجه‌ای بالاتر از 100 میلیون تومان برای رهن کامل آگهی شده‌اند.

آپارتمان مجردی یا سوئیت با کمترین امکانات ممکن و در محله‌های متوسط شهر اصفهان با مبلغی بین 100 تا 150 میلیون تومان رهن کامل می‌شود. این مبلغ در محله‌های لوکس‌شهر به مرز یک‌ میلیارد تومان نیز نزدیک می‌شود؛ برای مثال، در محله مرداویج آپارتمانی 75 مترمربعی و مبله کامل با رهن 700 میلیون تومانی آگهی شده است.

آپارتمان مجردی

رهن کامل سوئیت‌ها نیز در محله‌های متوسط شهر از 200 میلیون تومان کمتر است و در محله‌های لوکس شهر بسته به امکانات تا 600 میلیون تومان پیش می‌رود؛ ولی مالکان تمایل دارند در کنار ودیعه مقداری اجاره دریافت کنند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت مسکن 70 متری در مناطق 22 گانه

رهن و اجاره یک آپارتمان نقلی ویژه مجردها در بیشتر محله‌های متوسط شهر دست‌کم ودیعه 50 میلیون تومانی دارد و اجاره نیز از ماهی یک‌میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود.

آپارتمانی 51 مترمربعی و 15 سال ساخت با ودیعه 50 میلیونی و اجاره ماهانه سه‌میلیون تومان در محله حکیم نظامی، آپارتمانی 90 مترمربعی و 20 سال ساخت با ودیعه 50 میلیونی و اجاره ماهانه هفت میلیون تومان در محله باغ‌زرشک و آپارتمانی 60 مترمربعی و 10 سال ساخت با ودیعه 50 میلیونی و اجاره ماهانه یک میلیون و 600 هزار تومان از جمله آپارتمان‌های نقلی اجاره‌ای برای مجردها در طول دی ماه است.

مطالعه بیشتر: مطلب «آنچه باید برای اخذ وام مسکن بدانید» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…