اقساط طرح نهضت ملی مسکن متناسب با تورم است

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی: کسی که در تهران زندگی می‌کند اگر ۱۵۰ میلیون تومان بیاورد صاحب‌خانه می‌شود.
اقساط طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی، اقساط طرح نهضت ملی مسکن متناسب با تورم است یعنی قسط ۱۰ میلیون تومانی مسکن مبلغ ناچیزی است.

وزیر راه و شهرسازی میزان آورده یک متقاضی تهرانی را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است، که براساس اظهارات قبلی مدیران وزارت راه متقاضیان در مرحله اول باید ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

پیش از این میزان آورده اولیه را ۴۰ میلیون تومان اعلام شد که قرار بود کل مبلغ آورده نقدی در پنج مرحله پرداخت شود.

دولت در طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان از دهک‌های اول تا سوم شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته که یکی از آنها آورده کمتر نسبت به دیگر متقاضیان است. متقاضیانی که در این دهک‌ها قرار دارند باید آورده اولیه ۲۰ میلیون تومانی پرداخت کنند.

وزیر راه گفت: با توجه به بالای ۴۰ درصد، سود ۱۸ درصد که شورای عالی پول و اعتبار برای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته خودش یک مزیت است. نکته دیگر اینکه تسهیلات ۲۰ ساله است.

مطلب پیشنهادی:  نکات مهم پیش از تنظیم قرارداد مشارکت در ساختمان

از آنجایی که مبلغ وام مسکن دولتی برای متقاضیان تهرانی ۴۵۰ میلیون تومان است که با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود، برآوردها از اقساط طرح نهضت ملی مسکن مبلغی حدود هفت میلیون تومان بود اما معاون وزیر راه چند روز قبل این مبلغ را تکذیب کرد.

بنابراین یک متقاضی تهرانی باید وام ۴۵۰ میلیون تومانی را با سود ۱۸ درصد بازپرداخت کند و ۱۵۰ میلیون تومان هم آورده نقدی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نبض معاملات مسکن در دست اقشار متوسط و پایین» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …