هنرمندان صنایع دستی صاحب مسکن می‌شوند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اخیرا تفاهمنامه‌ای بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی با فرهنگی با هدف تامین تسهیلات مسکن به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی امضا شده است.
تسهیلات مسکن به هنرمندان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از تسنیم، بر اساس این تفاهنامه‌ای که امضا شده است، هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی علاوه بر تسهیلات 60 میلیون تومانی بدون سپرده در تهران، امکان استفاده از تسهیلات اوراق را هم خواهند داشت.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در خصوص امضای این تفاهنامه گفته است: پس از درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص تامین تسهیلات هرمندان حوزه صنایع دستی، مقدمات امضای تفاهم نامه با این وزارتخانه را سریعا ترتیب دادیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم امضای این تفاهمنامه سرآغاز همکاری خوب بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی باشد، گفت: بانک مسکن تلاش خود را می‌کند تا اقداماتی را در جهت افزایش رفاه کارکنان و هنرمندان انجام دهد.

تسهیلات مسکن به هنرمندان

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز گفت: در حال حاضر 520 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند که 75 درصد از این هنرمندان را بانوان به خود اختصاص می دهند.

این در حالی است که از این میزان سهم ، 80 درصد بانوان خودسرپرست هستند که فراهم کردن مسکن به شدت برای این هنرمندان حائزاهمیت است.

وی ادامه داد: بنابراین برکات تفاهم نامه ای که بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امضا شده، در زندگی این گروه از جامعه مشهود است.

مطلب پیشنهادی:  افزایش هزینه وام مسکن در آبان ماه

بر اساس آنچه اعلام شده است، سقف تسهیلات بدون سپرده در تهران 60 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ و بالای 200 هزار نفر جمعیت 50 میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز 40 میلیون تومان است.

متقاضیان در شهرهای بزرگ می توانند همزمان از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) 160 میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز 120 میلیون تومان استفاده کنند. تسهیلات از محل اوراق برای زوجین هنرمند نیز متناسب با شهر محل زندگی تا دو برابر این میزان قابل افزایش است.

گفتنی است، مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده 10 ساله و تسهیلات از محل اوراق ممتاز نیز 12 ساله است.

مطالعه بیشتر: مطلب «چرا معاملات مسکن افزایش یافت؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…