بساز و بفروش‌ها به دنبال برهم زدن آرامش بازار مسکن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درحالی بازار مسکن در رکود به‌سر می‌برد که با نزدیک‌شدن به ماه‌های پایانی سال برخی بساز و بفروش ها به‌دنبال برهم‌زدن آرامش این بخش هستند.
بساز و بفروش ها

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از تسنیم، مشاوران املاک می‌گویند عده‌ای از سازندگان مسکن اقدام به اعلام قیمت‌های فضایی و بسیار بالاتر از قیمت کنونی مسکن می‌کنند.

بر اساس گفته آنها، بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و همین وضعیت باعث شده تا عده‌ای از سازندگان در صدد بر هم زدن وضعیت بازار باشند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده بانک مرکزی در آبان‌ماه امسال تعداد معاملات ثبت‌شده در بنگاه‌های املاک شهر تهران به 7 هزار و 300 فقره رسید که در مقایسه با مهر 1400 و آبان سال گذشته به‌ترتیب 33.5 درصد و 63.5 درصد افزایش یافته است.

نکته جالب توجه در خصوص تحولات بازار مسکن در دومین ماه پاییز امسال این است که با وجود رشد معاملات اما، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نسبت به ماه قبل از آن 1.2 درصد رشد داشته است، اتفاقی که نشان می‌دهد بازار مسکن در یک رکود تورمی با شیب بسیار ملایم در حال حرکت است.

اما در این وضعیت که بازار مسکن در رکود به‌سر می‌برد، عده‌ای از فعالان بازار مسکن به‌ دنبال تغییر جهت این بخش به‌سمت افزایش قیمت هستند.

بساز و بفروش

ماجرا از این قرار است که برخی سازندگان که مدت‌هاست با نیت گران شدن قیمت مسکن از عرضه واحدهای خود به بازار خودداری کرده‌اند،‌ طی اقدامی هماهنگ در مناطق مختلف شهری تهران با قیمت‌های بالاتر از قیمت کنونی بازار، واحدهای خود را آگهی می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  بانک‌ها وام اجاره پرداخت نمی‌کنند

یکی از مشاوران املاک مناطق 22گانه دراین‌باره می‌گوید: بازار مسکن در رکود به‌سر می‌برد و همین وضعیت باعث شده است عده‌ای از سازندگان در صدد بر هم زدن وضعیت بازار باشند. آنها برای این کار اقدام به اعلام قیمت‌های فضایی و بسیار بالاتر از قیمت کنونی مسکن می‌کنند.

این مشاوران املاک بر این باورند که بازار مسکن در همین وضعیت باقی خواهد ماند، از سوی دیگر قیمت مسکن طی سال‌های 98 و 99 به‌شدت افزایش یافته و باعث شده است قدرت خرید مردم کاهش چشمگیری داشته باشد و نتوانند وارد بازار شوند.

آنها معتقدند که در شرایط رکود کنونی، تعدادی از فروشندگان نیز اقدام به ارائه تخفیف برای فروش کرده‌اند که البته تأثیر چندانی بر تغییر وضعیت بازار نکرده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «چه تعداد مهندس بیکار ساختمانی داریم؟» در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …