آیا خرید وام مسکن امکان دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر برای خرید مسکن، نیاز فوری به وام دارید مهم‌ترین گزینه‌ای که پیش روی شماست خرید وام مسکن از کارگزاری بانک مسکن است.
راه های خرید وام مسکن

راه های خرید وام مسکن از جمله مواردی است که از ما بسیار سوال می‌کنند. اگر تصمیم دارید به سرعت خانه بخرید و بودجه کافی ندارید می‌توانید روی خرید اوراق تسهیلات مسکن حساب کنید اما راه های خرید وام مسکن کدام است؟ برای جواب این سوال با دلتامگ همراه باشید.

وام مسکن چیست و سود آن چقدر است؟

هر کشوری باتوجه به بودجه و امکاناتش تسهیلاتی را به مردم می‌دهد تا بتوانند به هدفشان برسند. یکی از این تسهیلات، وام مسکن است. از آن‌جایی که خیلی از افراد نمی‌توانند به‌صورت یک‌جا مبلغ سنگین خرید خانه را پرداخت کنند، وام مسکن یکی از این گزینه‌های عالی است.

هر کشور باتوجه زیر ساخت‌های اقتصادی و فرهنگی که دارد مبلغ مشخصی را برای وام مسکن اعلام می‌کند. هچنین سود این وام‌ها نیز در کشورهای مختلف متغیر است؛ از سود ۲ درصد گرفته تا ۲۰ درصد.

وام مسکن چیست و سود آن چقدر است؟

وام به شیوه سپرده‌گذاری مسکن

وام به شیوه سپرده‌گذاری مسکن یعنی افراد باید در بانک مسکن حساب پس‌انداز افتتاح کنند و به پشتوانه پس‌اندازشان وام بگیرند. مبلغ این وام ۲۰ میلیون تومان است و حداقل باید ۳ میلیون تومان را به مدت یک تا سه سال سپرده‌گذاری کنید.

خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید باید کمتر از ۲۵ سال از عمر آن گذشته باشد. ضمن اینکه مدت زمان بازپرداخت اقساط وام حداکثر ۱۲ ساله به صورت ساده یا پلکانی است و ۱۱ درصد هم نرخ سود برای آن در نظر گرفته شده است.

دریافت وام از طریق صندوق یکم مسکن، متقاضیان باید باید نیمی از مبلغ وام درخواستی را به مدت یکسال سپرده‌گذاری کنند و سپس آن را در یک دوره ۱۲ ساله و با سود ۱۱ درصد بازپرداخت کنند.

مطلب پیشنهادی:  نکاتی که خریدار ملک باید بداند

در دریافت وام از طریق اوراق تسهیلات، می‌توانید بدون سپرده‌گذاری و در سریع‌ترین زمان ممکن مبلغ مورد نیاز خود را به صورت وام دریافت کنید. البته در این روش نیاز به خریدن وام دارید و باید سود بالاتری برای وام بپردازید که نرخ سود آن در حال حاضر ۱۷.۵ درصد است.

هر برگه وام مسکن ۵۰۰ هزار تومان اعتبار دارد و برای دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی باید ۹۶۰ برگه خرید. در حال حاضر متوسط قیمت هر برگه وام مسکن حدود ۸۹ هزار و ۴۸۵ تومان است که باید این عدد را در ۹۶۰ برگه وام مسکن ضرب کرد.

برای خرید وام مسکن چه باید کرد؟

برای خرید وام مسکن چه باید کرد؟

از دیگر راه های خرید وام مسکن این است که شما اوراق را با نصف قیمت می‌خرید اما در عوض باید ۸ ساله وام خود را تسویه کنید و نیم درصد سود بیشتر بدهید.

برای اینکار بایستی در ابتدا به بانک مسکن مراجعه و در این بانک حساب باز کنید. سپس برای خرید اوراق وام مسکن به کارگزاری در بورس معرفی می‌شوید و پس از خرید اوراق و معرفی ضامن، بانک ظرف حدود یک هفته نماینده خود را به دفترخانه ثبت اسناد می‌فرستد تا هنگام معامله مسکن چک وام را به نام فروشنده صادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چرا دیه زنان نصف مردان است؟

دیه زنان و مردان از جمله موضوعاتی است که در قانون مجازات اسلامی بر اساس شرع اسلام به آن اش…