آیا قیمت خانه های تهران در زمستان گران می شود؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
پیش‌بینی‌ها از بازار مسکن در ماههای پیش رو حکایت از آن دارد که بازار ظرفیت رشد سنگین قیمت را ندارد.
قیمت خانه های تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، قیمت خانه های تهران با یک سوم ظرفیت معمول به کار خود ادامه می‌دهد. از سوی دیگر با اینکه قیمتها با افزایش چندانی مواجه نشده اما در مقابل کاهش نیز مقاومت نشان می‌دهد. ظاهرا بازار قیمت خانه های تهران در کانال ۳۲ میلیون تومان در حال کف‌سازی است.

آذرماه امسال اغلب مناطق شمالی تهران با مقدار اندکی افزایش و برخی مناطق جنوبی با کاهش قیمت نسبت به آبان ماه مواجه شدند.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از سایت‌های ملکی، آذرماه ۱۴۰۰ متوسط قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران ۳۲.۹ میلیون تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل ۰.۴۳ درصد افزایش یافته است.

نمایه‌های مذکور حاکی از آن است به همان میزان که تمایل برای خرید افزایش یافته، نخستین گروه از سفته‌بازان شب عید نسبت به عرضه واحدهای خود اقدام کرده‌اند. این افراد کسانی هستند که عمدتا آپارتمانهای زیر قیمت را طی یک سال گذشته خریداری کرده‌اند و با توجه به ثبات نسبی قیمتها در ۹ ماه گذشته چشم‌انداز جهشی برای بازار نمی‌بینند.

به نظر می‌رسد یک عامل محرک در روزهای پایانی آذرماه بر افزایش تمایل برای خرید مسکن موثر بوده است. روز ۲۳ آذر بانک مسکن هزینه دریافت وام اوراق که هم‌اکنون تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان در تهران است به نصف کاهش داد.

مطلب پیشنهادی:  صاحبخانه‌ها سقف اجاره‌‌بها را شکستند

به دنبال این خبر، قیمت هر برگه اوراق تا میانگین ۱۱۱ هزار تومان افزایش یافت اما در ادامه کاهش پیدا کرد و روز یکم دی‌ماه به ۸۷ هزارتومان رسید.

پیش‌بینی‌ها از بازار مسکن در ماههای پیش رو حکایت از آن دارد که بازار ظرفیت رشد سنگین قیمت را ندارد. ممکن است ریزنوساناتی در حدود ۵ درصد تا پایان سال اتفاق بیفتد اما رشد غیرمترقبه قیمت دور از ذهن خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بازار مسکن ظرفیت رشد سنگین قیمت را ندارد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…