بهمن ماه؛ آخرین فرصت ثبت نام وام ودیعه مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی امکان ثبت نام برای تسهیلات ودیعه مسکن در سال جاری سلب شده و به نظر می‌رسد در سال آینده هم این تسهیلات پرداخت نشود.
دریافت خرید مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بانک مرکزی می‌گوید تاکنون تعداد افراد واجد شرایط که پرونده آن‌ها از وزارت راه و شهرسازی به بانک‌های عامل ارسال شده، حتی از سقف اعتبارات مذکور (۱۰ هزار میلیارد تومان) معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان هم فراتر رفته است.

مجموع رقم تسهیلات برای مستاجرانی که وام را دریافت کرده‌اند به علاوه واجدان شرایطی که در لیست انتظار هستند، به معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

اگرچه وزارت راه و شهرسازی به مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، پیامک مراجعه به بانک ارسال می‌کند، اما بخش عمده‌ای از این افراد با مراجعه به بانک‌های عامل با موانع بزرگی روبه رو می‌شوند.

ثبت نام برای تسهیلات ودیعه مسکن

سختگیری بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن

البته در یک ماه گذشته و با دستور رئیس کل بانک مرکزی به بانک‌ها، بانک‌های عامل نسبت به دریافت تضامین از مستأجران، سخت گیری‌های کمتری به خرج می‌دهند؛ اما در حال حاضر اصلی‌ترین مانع برای واجدان شرایط، اتمام اعتبارات است.

در برخی بانک‌های عامل، مستأجران واجد شرایط دریافت وام ودیعه، به شعب منتخب ارجاع داده می‌شوند؛ برخی بانک‌ها هم به طور کامل پرونده اعطای وام ودیعه مسکن را بسته و از پرداخت هر گونه وام جدیدی خودداری می‌کنند؛ این موضوع در تهران و کلانشهر‌ها که رقم تسهیلات ودیعه مسکن به ترتیب ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است، بیشتر به چشم می‌آید.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین خبر از پرداخت وام مسکن روستایی

بهمن ماه؛ آخرین فرصت ثبت نام وام ودیعه مسکن

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در ۱۷ مهر ماه امسال، ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان آذر امسال تمدید و اعطای این تسهیلات از سوی بانک‌ها تا پایان بهمن ماه امسال ادامه دارد؛ آن دسته از متقاضیانی که واجد شرایط شناخته شده‌اند، می‌توانند تا پایان بهمن ماه نسبت به تکمیل پرونده‌های خود اقدام کنند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در سال ۱۴۰۰ سقف وام اجاره در تهران ۷۰، در دیگر کلانشهر‌ها ۴۰ و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام بانک مرکزی، از ۱۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده به عنوان سقف پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰ تاکنون مبلغ ۷،۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۹۰ هزار نفر پرداخت شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «افزایش قیمت وام مسکن متوقف شد» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…