افزایش قیمت وام مسکن متوقف شد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
پس از آن بانک مسکن برای این اوراق تخفیف ۵۰ درصدی را در نظر گرفت و اکنون اخرین قیمت هر تسه به کمتر از ۹۰ هزار تومان رسیده است
برگ اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دو هفته قبل برای نخستین مرتبه از ۱۰۰ هزار تومان عبور کرد و حتی به ۱۱۷ هزار تومان نیز رسید.

از این رو روند صعودی قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن متوقف شده و این اوراق باز هم به کانال ۸۰ هزار تومان بازگشته است.

اوراق تسهیلات مسکن مهرماه ۸۷ هزار و ۱۰۰ و آبان ماه نیز ۸۷ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش براساس قیمت آبان‌ماه نوشته شده است.

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ هشت میلیون و ۷۴۰ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۲۶ میلیون و ۲۲۰هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند.

مطلب پیشنهادی:  به چه کسانی وام ودیعه مسکن تعلق میگیرد؟

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجردها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰  برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۱۳ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۲۷ میلیون و ۹۶۸ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اختلاف قیمت اجاره خانه در مناطق مختلف تهران» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…