مشکلات خرید خانه در حاشیه اتوبان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کسانی که خانه‌هایشان در کنار اتوبان و حاشیه بزرگراه‌ها قرار دارد، همواره در معرض آلودگی هوا، آلودگی صوتی، کمبود امنیت و حضور معتادان متجاهر هستند.
خانه‌ در کنار اتوبان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از همشهری، قیمت مسکن در حاشیه بزرگراه‌ها به نسبت منطقه کمتر است؛ یکی از افرادی که در کنار حاشیه بزرگراه‌ها سکونت در این رابطه توضیح می‌دهد: خانه‌اش دقیقا کنار اتوبان همت است. خانه‌‌اش قدیمی‌‌ساز است، پنجره‌ها دو‌جداره نیست و همین سختی زندگی را برایش دوچندان کرده است؛ «صدای آمبولانس، صدای کامیون و ترافیک خیلی خیلی شدیدی که هر شب با آن درگیرم، پیرم کرده است.»

او ادامه می‌دهد: «مسیری که در حالت عادی، 15 دقیقه زمان می‌برد، ممکن است یک‌ ساعت در راه باشیم. برخلاف تصور آدم‌ها که فکر می‌کنند خانه کنار اتوبان دسترسی خوبی دارد، دسترسی به خانه ما در ساعات شلوغی بسیار سخت است. وقتی جز اتوبان راهی برای رسیدن نیست؛ یعنی در ساعات اوج ترافیک هم باید از همان اتوبان استفاده کنی و اتفاقا دسترسی سخت‌تر هم می‌شود.»

این ساکن حاشیه اتوبان همت توضیح می‌دهد: «من خانه‌ام را با قیمت پایین‌تری نسبت به منطقه خریدم و فکر می‌کنم اینجا خانه‌هایی که رو به اتوبان هستند، متری 5 الی 6 میلیون نسبت به بقیه خانه‌ها ارزان‌تر باشند. حتی نرخ رهن و اجاره هم متفاوت است.»

خانه‌ در کنار اتوبان

از او درباره معتادان کارتن‌خواب‌ می‌پرسم. سامان در این‌باره هم روایت خودش را دارد؛ «هفته‌ای نیست که ما یکی، دو تا معتادانی را می‌بینم که از پل عباس‌پور پایین می‌آیند، در بهترین حالت کنار خیابان می‌خوابند، بعضی وقت‌ها از ماشین‌ها سرقت می‌کنند و گاهی در کنجی که دید نداشته باشد، به مصرف مواد مشغول می‌شوند.

او می‌افزاید: دسترسی کوچه ما برای این افراد بسیار آسان است. من دقیق و درست نمی‌دانم اما شنیده‌ام که این افراد حجم عمده‌ای از موادشان را در باغچه‌های کنار اتوبان همت مخفی می‌کنند و آنجا به نوعی برای‌شان مخزن است.»

مطلب پیشنهادی:  5 میلیارد تومان، حداقل قیمت خانه‌های لوکس

حکایت بنگاه‌ها؛ بی‌تفاوتی در قیمت‌ها

ساکنان خانه‌ها می‌گویند واحدهای مسکونی‌شان را ارزان‌تر از قیمت منطقه خریده‌اند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که خانه حاشیه اتوبان با خانه واقع شده در محله‌های آرام‌تر، تفاوت قیمت چندانی ندارد.

مشاور املاکی واقع در منطقه نواب می‌گوید: قسمت‌های خوب این محل، اگر خانه نوساز و ‌تر و تمیز باشد، متری 26 میلیون تومان ارزش دارد. بخش‌های دیگر، خواه بر اتوبان باشد خواه خانه قدیمی‌تر باشد، بین متری 15 تا 17 میلیون تومان است.

نبش اتوبان همت هم برخلاف داده‌های میدانی ما، از این قاعده ارزان بودن به ‌علت واقع شدن بر اتوبان پیروی نمی‌کند. کارشناسان فروش مسکن در محله عباس‌پور می‌گویند خانه نوساز در این محله، متری 70 میلیون تومان است و نهایتا شاید بتوان به‌ خاطر حاشیه اتوبان بودن، متری 2 میلیون تومان از آن کم کرد.

خانه‌های قدیمی‌ساز هم متری 50 تا 55 میلیون تومان‌اند و بیش از آنکه لوکیشن خانه در این محله قیمت را مشخص کند، این شرایط خانه است که تعیین‌کننده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «ورود فناوری برای ساخت مسکن ارزان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …