قیمت خانه در چهار منطقه از شهر تهران ارزان شد

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رشد توان تقاضای واقعی اولین نشانه‌های خود را به شکل افزایش معاملات و رشد قیمت در مناطق جنوبی پایتخت نشان می‌دهد که از هشت ماه گذشته تا کنون تغییر معناداری در این مناطق ایجاد نشده است.
قیمت خانه در چهار منطقه

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، قیمت خانه در چهار منطقه از شهر تهران که پایین‌ترین متوسط قیمت را به خود اختصاص می‌دهند با افت ۴ تا ۶ درصدی قیمت مواجه شد.

آبان ماه امسال مناطق ۱۶ تا ۱۹ با افت قیمت به میزان چهار تا شش درصد در مقایسه با مهرماه مواجه شدند و متوسط قیمت در منطقه ۲۰ نسبت به اولین ماه پاییز ۴.۴ درصد بالا رفت.

بازار مسکن در جنوب شهر تهران در رکود و ثبات قیمتی به سر می‌برد. تحولات بازار ملک در مناطق جنوبی تهران و محله‌های هدف اقشار متوسط و پایین، به نوعی نمایانگر تغییرات وضعیت در بخش مصرفی بازار است. در واقع رشد توان تقاضای واقعی اولین نشانه‌های خود را به شکل افزایش معاملات و رشد قیمت در مناطق جنوبی پایتخت نشان می‌دهد که از هشت ماه گذشته تا کنون تغییر معناداری در این مناطق ایجاد نشده است.

قیمت خانه در مناطق ارزان تهران

قیمت خانه در مناطق ارزان تهران

پنج منطقه شهر تهران شامل مناطق ۱۶ تا ۲۰ از نظر قیمتی تقریبا در یک سطح قرار دارند و معمولا منطقه ۱۸ رتبه پایین‌ترین متوسط قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص می‌دهد.

نرخها در منطقه ۱۶ بالغ بر ۶.۱ درصد کاهش یافته و از متوسط ۱۷.۷ میلیون تومان در هر متر مربع به ۱۶.۶ میلیون تومان رسیده است. در منطقه ۱۷ میانگین قیمت از متری ۱۶.۸ میلیون تومان به ۱۶.۲ میلیون تومان رسیده که کاهش ۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  پیشرفت 2043 واحد مسکونی در شهر پردیس

متوسط نرخ هر متر خانه در منطقه ۱۸ بالغ بر ۴ درصد کاهش پیدا کرد و در منطقه ۱۹ نیز میانگین قیمت در مهرماه ۱۸.۲ میلیون تومان بود که در  آبان ماه به ۱۷.۳ میلیون تومان رسید و افت ۵ درصد را نشان داد.

در منطقه ۲۰ اما شاهد افزایش ۴.۴ درصد قیمت بودیم که متوسط نرخ هر متر خانه از ۱۵.۸ میلیون تومان در مهرماه به ۱۶.۵ میلیون تومان در آبان ماه رسید.

آبان ماه امسال منطقه یک با افزایش ۳۲ درصد نسبت به آبان سال گذشته بالاترین میزان رشد سالیانه قیمت در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران را به خود اختصاص داد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «حباب قیمت در آپارتمان های لوکس» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …