قیمت نجومی اوراق؛ معضل خریداران مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حالی بسیاری از مردم به دنبال رویای خانه‌دار شدن هستند که قیمت اوراق خرید مسکن هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای را به آن‌ها تحمیل کرده است.
طرح دریافت تسهیلات اوراق مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، طی سال‌های اخیر میزان پرداخت تسهیلات مسکن از شبکه بانکی به شدت کاهش پیدا کرده است، این در حالی است که نمایندگان مجلس معتقدند بانک‌ها باید تسهیلات بیشتری را برای خرید مسکن قائل شوند.

این موضوع در حالی است که بر اساس گفته رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس؛ تاکنون هیچ بانکی وام ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی را پرداخت نکرده است.

او در این رابطه گفته است که هنگامی که مجلس در بودجه، بانک مرکزی را مکلّف می‌کند که چنین تسهیلاتی دهد، بانک مرکزی هم باید بانک‌ها را موظف کند تا این کار صورت گیرد. اگر بانک‌ها و مجموعه‌های دولتی به این طرح عمل نکنند، مجلس و دستگاه قضا به این امر ورود پیدا کرده و با خاطیان برخورد می‌کند.

از سویی دیگر تنها بانک تخصصی مسکن در کشور برای پرداخت تسهیلات خرید مسکن علاوه بر سود سالانه 18درصدی شرط خرید اوراق در فرابورس را هم برای متقاضیان قرار داده است.

قیمت اوراق مسکن

این موضوع هزینه سنگینی را به متقاضیان خرید مسکن تحمیل کرده، این در حالیست که دولت دغدغه اصلی خود را حل مشکل مسکن عنوان کرده است.

آخرین قیمت اوراق مسکن چقدر است؟

بر اساس آخرین آمار در فرابورس قیمت اوراق تسه طی روزهای گذشته حدود 94 هزار تومان بود، در حالی که اکنون حدود 100 هزار تومان است. در چنین شرایطی بانک‌ها علاوه بر ایجاد سد بزرگی برای خرید مسکن، سهم ارائه تسهیلات را کاهش داده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  کارفرمایان موظف به تامین مسکن ارزان کارگری هستند

با توجه به اوضاع سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی ککمتر کسی توان پرداخت هزینه خرید اوراق را دارد که حتی این موضوع بسیاری از مردم را برای خرید خانه از این طریق منصرف کرده است.

جالب است که بدانید برای دریافت تسهیلات 280 میلیون تومانی به عنوان سقف وام مسکن مجردها هم متقاضیان باید 560 برگه با متوسط قیمت هر برگه 99 هزار تومان خریداری کنند که 55 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «تهران، گران ترین پایتخت جهان در حوزه مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …