نرخ سود تسهیلات بانک مسکن رکورد زد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نرخ سود اوراق در بازار ثانویه در تمامی سررسیدها به مرز 24 درصد رسید و نسب به سال جاری رکورد بی سابقه ای را ثبت کرده است.
سود تسهیلات بانک مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در طی یکسال گذشته ودر پایان هفته سوم سال جاری نرخ سود تسهیلات بانک مسکن به سطح 23.25 درصد رسید. این در حالی است که به ازای هر برگ از اوراق حق تقدم تسهیلات بانک مسکن (تسه) مالک‌ها می‌توانند از امتیاز 500 هزار تومان تسهیلات خرید یا ساخت مسکن بهره ببرند.

حداکثر تسهیلات پرداختی از این محل در تهران برای متاهلین ۲۴۰ میلیون تومان است. مجردها نیز ۱۴۰ میلیون تومان در این قالب وام بگیرند.

در هفته اخیر نرخ سود تسهیلات بانک مسکن در تمامی بازارها به غیر از بازار بین بانکی صعودی بوده و رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده‌اند.

بازار فروش اوراق بدهی دولتی از اواخر ماه خرداد تا کنون به مرحله بیستم رسیده است. این در شرایطی است که خرید و فروش اوراق بدهی دولتی به دو پارامتر نرخ سود و تاریخ سررسید آنها بستگی دارد.

نرخ سود در بازار اولیه حراج اوراق بدهی دولتی با ۰.۱ واحد درصد نسبت به هفته قبل بالاتر رفت اما نتوانست سطح خرید در این بازار را ارتقا دهد وحتی رکورد پایین ۶۰۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند.

مطلب پیشنهادی:  عرضه املاک در بورس کالا موفق بود؟

اما از سوی دیگر روند نرخ سود در بازار ثانویه که مختص خرید و فروش اوراق دولتی است، نشان می‌دهد نرخ بازدهی نقدی اوراق برای سررسید یک ساله تا سه ساله همگی بالاتر از مرز ۲۴ درصد بسته شده است.

نرخ بازدهی دوساله در بازار ثانویه در جهتی موازی اوراق یکساله مسیری همانند را سپری کرده و از ۲۴ درصد در چهارشنبه هفته قبل با افزایشی مداوم به حد ۲۴.۶ درصد نزدیک شده است.

این روند برای نرخ بازدهی سه ساله اوراق اما روندی نوسانی داشت و درنهایت در حد ۲۵.۸ درصد قرار گرفته و به مرز ۲۶ درصد نزدیک شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خرید خانه لاکچری با 420 میلیارد تومان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…