کنترل اجاره بها در املاک تجاری اصفهان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار مسکن اصفهان سه سال طوفانی را تجربه کرد تا قیمت املاک شهر تا چند برابر افزایش پیدا کند.
املاک تجاری اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رسول جهانگیری – رئیس اتاق اصناف اصفهان، در طول دو سال گذشته، ستاد ملی مبارزه با کرونا با ارائه دو مصوبه هر سال سقف 20درصد را برای افزایش رهن و اجاره املاک مسکونی مشخص کرد؛ ولی در این مصوبه املاک تجاری اصفهان در نظر گرفته نشد.

رسول جهانگیری گفت: رهن و اجاره در اصفهان به صورت «افسارگسیخته» افزایش پیدا کرد و  افزایش قیمت مسکن اثر عجیب‌غریبی بر رهن و اجاره‌ها گذاشته ‌است.

وی ادامه داد:  در بازار مسکن اصفهان و در تعدادی از خیابان‌های شهر، اجاره ماهانه 10میلیون و 20میلیون و 30میلیون تومان اتفاق عجیبی نیست و مهم‌تر اینکه این افزایش اجاره‌بها هم‌زمان با شیوع کرونا اتفاق افتاد.

وی درخصوص کنترل اجاره بها در املاک تجاری اصفهان گفت: کنترل قیمت‌ها با ما نیست و نیاز به مصوبه دارد. همان املاک مسکونی هم تا مصوبه ستاد کرونا نبود، کسی نمی‌توانست قیمت‌ها را کنترل کند.

کنترل اجاره بها در املاک تجاری اصفهان با قانون

کنترل اجاره بها در املاک تجاری اصفهان با قانون

رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: قانون نیاز داریــم. بــدون قــانــون نمی‌توانیم به مردم بگوییم شما ملکتان را به این قیمت اجاره دهید. بحث اجاره‌بها براساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود؛ مگر قانونی وجود داشته باشد.

جهانگیری درخصوص افزایش قیمت رهن و اجاره املاک تجاری گفت:متأسفانه رهن و اجاره املاک تجاری اصفهان افزایش شدیدی پیدا کرده است و امروز زمان آن رسیده تا برای کنترل آن، قانون وضع کنند. باید یک قانون مشخص، کاهش یا افزایش اجاره‌بها را ضمانت و تأیید کند.

مطلب پیشنهادی:  مردم اصفهان در ثبت اطلاعات ملکی تسریع کنند

وی در ادامه گفت: در گذشته، رهن و اجاره مبالغ آن‌چنان بالایی نداشت و نهایتا با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، مردم با هم کنار می‌آمدند. امروز با توجه به شرایط اقتصاد کشور، رهن و اجاره باید از یک قانون تبعیت کند.

رسول جهانگیری درخصوص افزایش قیمت رهن و اجاره محدود به درصد گفت: ما در اتحادیه املاک زیرساخت‌های لازم برای اجرای چنین قانونی را داریم. مبلغ رهن و اجاره سال‌های گذشته براساس قرارداد مشخص است؛ ولی تا زمانی که قانونی وجود نداشته باشد، قیمت‌ها با عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت مسکن دولتی ۴ برابر خانه‌های پرند و پاکدشت» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…