متقاضیان مسکن مهر تا پایان این دولت خانه دار می‌شوند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حالی مسئولان یک بار دیگر وعده تکمیل مسکن مهر تا پایان دولت را داده‌اند که ۶۱ هزار واحد از این پروژه هنوز به متقاضیان تحویل نشده و بعید به نظر می‌رسد متقاضیان تا ۱۲ مرداد خانه‌های خود را تحویل بگیرند.
تسهیلات

به گزارش «مجله ملکی دلتا» جدیدترین آماری که از مسکن مهر ارایه شده حاکی از آن است که ۶۱ هزار واحد از پروژه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی مسکن مهر که از سال ۱۳۸۶ کلنگ آن زده شد هنوز تحویل متقاضیان مسکن مهر نشده است. از تعداد باقیمانده ۲۶ هزار واحد بلامعارض در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر و ۳۵ هزار در شهرهای جدید قرار دارد. این در حالی است که تا پایان کار دولت در ۱۲ مردادماه تنها ۷۷ روز باقی مانده است.

آنطور که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اعلام کرده در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر از مجموع یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد مسکن مهر یک میلیون و ۸۸ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و تنها ۲۶ هزار واحد بلامعارض باقی مانده است.

احمد اصغری مهرآبادی قول داده واحدهای باقیمانده تا پایان کار دولت دوازدهم به اتمام برسد؛ وعده‌ای که البته او از سال ۱۳۹۵ همواره اعلام کرده است. اما نبود خدمات و انشعابات ناشی از عدم همکاری دستگاههای خدمات رسان، مانع از تحقق وعده‌های مسئولان شد. به هر حال مهرآبادی اخیرا یک بار دیگر گفته است که واحدها عموما در مراحل پایانی کار هستند و تنها مواردی مثل نازک‌کاری و محوطه سازی آنها باقی مانده که این موارد هم تا پایان کار دولت دوازدهم به اتمام خواهد رسید.

مطلب پیشنهادی:  خبر مهم درباره وام مسکن دولتی

از طرف دیگر بخش عمده ۳۵ هزار واحد تکمیل نشده مسکن مهر در شهرهای جدید مربوط به سه شهر پرند، پردیس و هشتگرد است. قرار بود اردیبهشت امسال در پردیس ۱۰ هزار واحد افتتاح شود که خبری از این موضوع نیست. در پرند و هشتگرد هم خبری مبنی بر افتتاح قریب‌الوقوع شنیده نمی‌شود. در هشتگرد برخی  متقاضیان از افزایش ۱۵ میلیون تومانی سهم آورده خبر می‌دهند. البته مسعود حق‌لطفی ـ مدیرعامل عمران هشتگرد ـ حدود یک ماه قبل گفته بود که در برخی از طرحها حدود نیمی از متقاضیان هزینه‌های خود را پرداخت نکرده‌اند.

در پرند هم که از ۹۰ هزار واحد تعداد ۱۰ هزار واحد نیمه کاره است که مهرآبادی قول داده بود تا پایان بهمن سال گذشته به اتمام برسد. اما بسیاری از متقاضیان می‌گویند که هنوز خانه های خود را تحویل نگرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …