احداث مسکن در مناطق زلزله زده بندرعباس

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در ۳ منطقه فین، رضوان و سرزه کلونی جمعیتی وجود دارد که بیش از ۱۰ هزار نفر را درخود پوشش داده‌ است.
مناطق زلزله زده بندرعباس

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رضا مدرس – معاون استاندار هرمزگان، احداث ۳ هزار و ۱۰۶ واحد مسکونی و تعمیر هزار و ۶۰۰ منزل در مناطق زلزله زده بندرعباس ضروری است از این رو عملیات بازسازی در مناطق زلزله‌زده آغاز شده است.

وی با اشاره به روند احداث و تعمیر واحد‌های مسکونی خسارت دیده از زلزله در منطقه فین بندرعباس گفت: برآوردهای اولیه تخریب ۳ هزار واحد مسکونی و تعمیر هزار واحد مسکونی را نشان می‌داد که کار پایش این واحدها، پایان یافته است.

معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه مناطق زلزله زده برای بازسازی به ۵ نقطه تقسیم بندی شدند، گفت: در ۳ منطقه فین، رضوان و سرزه کلونی جمعیتی وجود دارد که بیش از ۱۰ هزار نفر را درخود پوشش داده‌ است.

مدرس تاکید کرد: عملیات تشکیل پرونده و شناسایی در این سه منطقه انجام شده است و کار آوار برداری و تخریب منازل مسکونی که امکان احداث منازل در جوار آن‌ها وجود داشت نیز آغاز شده است.

رضا مدرس با اشاره به اینکه ۵ روستا بیشترین آسیب را از زلزله اخیر دیدند، گفت: گیشان غربی، ذرتو سه گانه، رودشور، آب زمینو و آب شیرین روستاهایی هستند که فعالیت احداث واحد‌های آسیب دیده در آنها انجام شده است.

مطلب پیشنهادی:  لزوم استفاده از مصالح ساختمانی مقاوم در ساختمان‌سازی

معاون استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدواریم قبل از پایان ۳۰ روز، به دیوار چینی برسیم تا واحدهای مسکونی مردم یک شاکله منطقی بگیرد.

مدرس با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که تاقبل از آغاز بارندگی‌های دی ماه وارد مرحله سفت کاری و نصب درب و پنجره شویم، افزود: یک هفته است که در منطقه حضور داریم و امیدواریم برای دو هفته بعد وارد، ساختمان‌ها وارد مرحله نصب اسکلت شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تورم ۵۲ درصدی اجاره خانه در پایتخت» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

محاسبه مالیات خانه‌های خالی در سال 1403

در صورتی که خانه‌ای بیش از 2 ماه خالی باشد به ازای هر ماه اضافه‌تر از موعد قانونی، در سال …