فروش مسکن چرا رو به کاهش گذاشته است؟

۰
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فروش مسکن هم‎اکنون به طور کامل ظرفیت خود را از دست داده و این روند در سال آینده نیز ادامه دارد.
فروش مسکن

فروش مسکن چرا روبه کاهش گذاشته است؟ چشم‎انداز بازار مسکن سال آینده چگونه خواهد بود؟ کارشناسان مسکن معتقدند: احتمال جهش نرخ واقعی قیمت‎ها بسیار بعید است، اما احتمال رشد اجاره‎بها وجود دارد؛ زیرا امسال متناسب با افزایش قیمت مسکن، اجاره بها افزایش نیافته و به همین دلیل در سال آینده بخش اجاره با رشد جدی روبه رو خواهد شد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، به چند علت، فروش مسکن هم‎اکنون به طور کامل رو به کاهش گذاشته است و این روند در سال آینده نیز ادامه دارد.

دلایل کاهش فروش مسکن

  • گزارش‎های میدانی حاکی است که در روزهای اخیر برخی فروشندگان به تدریج قیمت‎های پیشنهادی را به نرخ قطعی معاملات نزدیک کرده‎اند. کارشناسان معتقدند: اگر افزایشی در سال آینده روی دهد، اسمی خواهد بود و رشد قیمت مسکن در سال ۱۳۹۸ پایین تر از نرخ تورم عمومی قرار می‎گیرد.

فروش مسکن

اما چون در سال ۹۷ رشد اجاره‎بها کمتر از یک چهارم رشد فروش بوده است، انتظار می رود بخشی از این فاصله قیمتی در سال آینده پر شود.این احتمال می‎رود که اجاره‎نشین‎ها به مناطق پایین شهرها، حاشیه‎ها، واحدهای قدیمی‎تر و کوچک‎تر روی بیاورند و فضا برای ثبات قیمت‎های فروش در مناطق متوسط به بالا فراهم شود.

  •  با توجه به رشد ۹۲ درصدی قیمت‎ها، اندک متقاضیان واقعی به سمت آپارتمان‌های ارزان قیمت رفته‎اند و به همین دلیل در آبان  و آذر امسال، گرانی به مناطق جنوبی تهران نیز سرایت کرده است . اما این روند هم نمی‌تواند پایدار باشد؛ چرا که توان  متقاضیان در مناطق جنوبی به مراتب پایین تر از محله‎های شمال شهر است.
  •  مقایسه شاخص اجاره‎بها با قیمت واحد مسکونی نشان می‎دهد که قیمت املاک به بالاترین حد خود طی ۲۲ سال اخیر رسیده و در نقطه اوج خود قرار دارد. بنابراین در ماه‌های آینده به طور معمول باید شیب صعودی قیمت‎ها ملایم‌تر شود تا بتواند در مسیر مستقیم یا حتی نزولی قرار گیرد.

با صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا، همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…